Amalya de Ember
| Subject: [BG] КРАТКО РЪКОВОДСТВО ПО КУИДИЧ Sat Sep 29, 2012 9:42 pm | |
| 1.Какво е куидич?
Куидичът е магьосническа игра във въздуха.Играе се на игрище, заобиколено от стадион с по три голови стълба на всеки край. Всеки от стълбовете завършва с обръч. Играят два отбора с по седем играча, които летят с метли. За игра се използват четири топки.
2.Играчи
Гончии – Всеки отбор има по трима. Тяхната цел е да вкарат куофълът през противниковите обръчи. Ако топката е в техните опоненти те се стремят да им е отнемат и да не допуснат да отбележат гол. За всяко преминаване на куофъла през обръчите на единия отбор се дават по 10 точки на другия.
Биячи – Всеки отбор има по двама. С помощта на малки дървени бухалки те насочват блъджърите по противниковите играчи, така че да ги ударят или отклонят от поетия курс, предпазват съотборниците си от блъджърите.
Пазач – Всеки отбор има по един пазач. Той лети пред и около головите стълбове на отбора си и неговата цел е да не допусне противниковите гончии да отбележат.
Търсач – Всеки отбор има по един търсач. Неговата задача е най-важна от към рп отношение. На него се пада тежката задача да търси по време на играта сничът и да го олови преди противниковият търсач. Ако успее, печели 150 точки за отбора си, а и с хващането на снича приключва мачът.
3.Топки
Куофъл - ярко червена топка, голяма колкото футболната. Подхвърля се от гончиите, които трябва да я вкарат в един от трите обръча на другия отбор. Голът носи 10 точки. В началото куофъла е бил от кожа. Само той от четирите топки за Куидич първоначално не е омагьосан, а е просто закърпена кожена топка, често със закъчен ремък към него. Някои куофъли имали и дупки за пръстите, нещо подобно на топките за боулинг. След като през 1875 година е било измислено Улавящото заклинание, са премахнати ремъците и дупките от куофъла, защото вече е било възможно да се държи с една ръка.
Блъджъри - две еднакви топки, черни като катран и малко по-малки от коуфъла. Те се стрелкат насам-натам насочвани от биячите с цел да ударят някой играч от противниковия отбор. Първоначално блъджърите са били летящи камъни. След което били усъвършенствани до изрязани камъни във формата на топки. Това имало своето неудобство. При удар от страна на биячите блъджърите можели да се пукнат, дори да се пръснат, което ще означава, че до края на мача играчите от двата отбора ще бъдат преследвани от летящ едрозърнест пясък. Поради тази причина в началото на 16 век някои отбори по Куидич започнали да експериментират с метални блъджъри. Малко след това отборите се оплакали, че блъджърите били като гюлета за оръдие. Били направени и опити с олово, но се оказали отново неуспешни, защото когато блъджъра бива ударен от бияча топката се деформирала и нарушавала движението си докато лети. В днешни дни блъджърите са направени от желязо и са с диаметър 25 см.
Снич - златна топка с размера на топка за голф и с пърхащи крила. Тя е най-важната топка в играта. Когато търсача я хване свършва играта. Тя му носи 150 точки. Преди да бъде изобретен златният снич, търсача е трябвало за хване златният сниджет. Сниджета е малка птичка с размерите на орех. Тя била сменена със златния снич, защото повечето пъти когато сниджета бил хващан, магьосниците го смачквали несъзнателно. Човекът, изобретил златния снич, се наричал Боуман Райт. Създал е малката топка през 1493 г.
4. Продължителност
Мачът приключва тогава, когато сничът бъде хване. Това означава, че няма точно определено време за игра и един мач може да продължи доста дълго - например седмица. 5. Съдия/Рефер
Съдия на куидичен мач може да бъде работа само за някой квалифициран магьосник или магьосница. Ефективния съдия на куидичен мач трябва да бъде повече от експертен летец. Той/тя трябва да наблюдава поведението на всеки един от четиринадесетте играча на игрището. Затова и най-честите наранявания на съдиите са на врата. На професионални мачове реферите са подпомагани от официални лица, които седят около границата на игрището и следят някои от играчите или топките да не стоят извън тази граница. Във Великобритания съдиите са избирани от Отдела за магически игри и спортове.
6. Правила
- Няма ограничение на каква височина може да лети всеки един играч. Просто не трябва да седи на границата на игрището. Ако прелети над тази граница,гончията трябва да предаде куофъла на другия отбор.
- Капитанът на тима може да поиска таймаут след като сигнализира за съдията. Това е единственото време през което на играчите им е позволено да докосват земята по време на мача. Таймаута може да продължи до 2 часа, ако преди това са били играни 12 часа. Ако тиймът не се завърне след изтичането на двата часа , отбора се дисквалифицира.
- Съдията може да отсъди свободно хвърляне по головите стълбове. Гончията който ще изплъни хвърлянето трябва да лети от централния кръг на игрището до полето за отбелязване на точки. Всички играчи освен пазача, на когото бият удара трябва да са готови веднага да продължат да играят, в случай че ударът е спасен.
- Куофълът може да бъде грабнат от даден играч, но само при условие, че играчът , който отнема куофъла не държи за никой част от тялото другия играч.
- Ако се нарани даден играч, отбора няма право на смяна. Ако след оказването на мед. помощ играча не се върне в игра, отбора завършва мача без него.
- Позволява се носенето на магически пръчки на игрището, но при условие, че не бъдат използвани срещу играч от другия отбор, метла на играч от другия отбор, рефер, нито една от топките или член от тълпата.
- Играта на куидич приключва само тогава, когато златният снич е хванат или след взаимно съгласие между капитаните на двата отбора.
loading...
|
|